Translate

onsdag 24 september 2014

Ursäkta röran, vi bygger om!

Jösses! Hade precis "sytt" gardiner till mitt matrum när jag inser att jag vill byta till nya fönster och ny ytterdörr på huset... 
Gillade inte de plastfönster och plastdörren som följde med BTH huset och tycker trä känns mer genuint. Problemet var att storlekarna var lite annorlunda så det var bara att ta fram sticksågen och börja såga...
Ytterdörren stod först på tur och det var lite trixigt. Eftersom den nya var så mycket högre än den gamla gjorde den så mycket förändring på "ytterväggen" att jag var tvungen att bygga om och göra pelare och pediment. Dock ett kul och trevligt bekymmer😁


Gardinen hann komma upp men åkte snabbt ner igen. Ändå ganska okej för en nybörjare tycker jag...



Ytterdörren målas


Pediment och pelare anlände från England


På plats med pediment och pelare


Nya dörren vann över den gamla...


Lite stökigt blev det...




Nya fönster


Men tro inte att jag var nöjd där...
Ny fasad skulle det också bli



Köpte tegel papper som jag "smutsade ner" med lite grå färg för att få lite mindre blank yta och lite mindre gula fogar...


Hyfsat nöjd för tillfället!
















1 kommentar:

  1. The changes were well worth the work, and your curtains look very nice.

    SvaraRadera