Translate

torsdag 12 februari 2015

Köket är snart klart!

Denna veckan har flitens lampa lyst och jag är så glad för det!

Min bloggvän Norma från Australien skrev ett fint inlägg på facebook idag. Hon la upp bilder på sina fantastiska verk och i samband med dessa skrev hon syftet med varför hon la upp sina bilder. Hon hoppades att med sina bilder kunna ge inspiration och nya idéer till sina följare.
Jag håller med henne. Det är alltid roligt att få positiva kommentarer och beröm för det man gjort. Speciellt kul är det för en nybörjare, som jag då är, om en person som är professionell i området ger beröm. Men framförallt hoppas jag kunna inspirera och ge mina följare tips och idéer, trots att jag är amatör...
Att hålla på med miniatyrer är bland det roligaste som finns!

Mitt kök börjar ta form! Idag blev spisen klar och det blev även ett skafferi. Jag har inte hunnit koppla in elen ännu så "ljusbilder" får vänta. Jag satte nämligen in en lampa i "fuskhallen" och i skafferiet. Jag la en "glödhög" inne i spisen. Tänkte att jag kunde visa er hur jag gick tillväga...



Dörren till höger leder ut till "fuskhallen"...




Fick bygga om diskbänken för att den skulle få plats



Vattenpumpen ska sitte till vänster om vasken men den måste torka först...


Glödhögen


Älskar spisen!


Skafferiet




Satte hyllor i skafferiet med lite matvaror på men de kommer synas bättre när lampan är tänd, ska nog fixa gardinen lite till...

Bäst att låsa så kakorna får vara kvar...

Tack för titten, vi ses snart igen!
Kramar


















6 kommentarer:

  1. Hi Josephine, I am glad you are beginning to feel a little better. It's no fun when you are ill!
    The kitchen is looking lovely. I love putting in false doors and hallways as well, I think it all adds to the reality of the room.
    Keep up the good work...
    All the best and take care of yourself.
    Vivian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Vivian for your kind words,
      Love Josefin

      Radera
  2. Hi Josephine! I didn't know that you were ill, I'm glad you are feeling better now :)!
    Your kitchen looks wonderful so far. I love this sort of hearth, it is gorgeous. The water pump is special, have you made it yourself, or is it bought? I have been looking for such a pump for such a long time, that's why I'm asking it ;)!
    I hope to see more of your wonderful work! Take good care for yourself!
    Wishing you a nice weekend, here the sun is shining :D!
    Hugs, Ilona
    PS Thank you for your comment on my blog :D!

    SvaraRadera
  3. Thank you so much Ilona for your kind words!
    I bought the stove and the pump from Jennifers of Walsall, Phoenix white metal kits. I searched everywhere for that pump Im so glad I found it! ;)
    I wanted to have a kitchen that looks really "old" and I think the pump does it :)
    I wish you a very nice weekend too!
    Love Josefin

    SvaraRadera