Translate

söndag 29 mars 2015

Well hello there!

Äntligen är min tillbyggnad redo att sättas ihop med det stora ursprungshuset, The Bath Town House, om ni inte kommer ihåg hur till byggnaden såg ut kommer här en före och efter bild


Det sista rummet som blev färdigt igår var "Herrns" sovrum. El, golv, lister, gardiner och sänghimmel är nu på plats. Gjorde även lite tavelramar och har valt färger som känns lite mer manliga...hoppas jag..;)
Nu ska husen sättas ihop och sedan kan vi möblera! Jätteroligt!

Sänghimmeln gjorde jag på detta vis, bakstycket, takbåge och frontbåge är tyget limmat på papp. Längderna har jag fållat med vliesofix.



Sydde fast längderna i takbågen



Men ännu fler detaljer ville jag nog ha...




Matchande gardin till...


Den öppna spisen kändes mesig i vit, dessutom var den sned så jag fick lägga en hylla ovanpå för att kunna ställa klockan så att den stod rakt...(!)


Rummet i helhet...


Lite kul att det såg ut såhär för fyra månader sedan...


Tillbyggnaden som den ser ut nu...


Fick gjort lite småpyssel på min "to do list" igår. Det blev bland annat en filt, sängkläder, tavelramar, gardiner, mattor...mm...mm...
Skönt att få det gjort, ibland lägger man på hög...


Ett brickbord fick jag byggt ihop, köpte det på mässan av Crazy4minis


Gardiner till vardagsrummet...




Och detta ska bli gardiner till salongen, ni får se hur dessa blev nästa gång!
Kram på er tills dess, nu ska jag kurera min hemska förkylning...suck..!


Kram Josefin




























6 kommentarer:

  1. Hi Josefin
    The extension is gorgeous. I love the before and after pictures....it's just amazing what a bit of time and talent can do :)
    All the best
    Vivian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you dear Vivian for always giving me so kind words! ❤️

      Radera
  2. Å vad det är kul att läsa din blogg tack för att du delar med dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie, jag hoppas kunna ge inspiration i första taget med min blogg❤️

      Radera
  3. Hallo Josefin,
    es ist unglaublich, was sie in so kurzer Zeit geschaffen haben. Die Gardinen hängen alle schon und das Bett im Herrenzimmer ist auch schon bereit. So ein Tablettisch steht auch auf meiner 2Do-Liste. Bin gespannt wenn beide Hausteile zusammengefügt werden.
    Liebe Grüße Veilchen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Geduld , mein Freund ! Ich klebte zusammen die Häuser gestern und werden sehen, ob es mir gelungen ein wenig im Laufe des Tages , wird das Update ; )

      Radera