Translate

måndag 5 december 2016

Detaljer!

Hej på er och tack alla ni som besöker min blogg och för de fina kommentarer som en del av er skriver till mig! Det gör mig så himla glad! :)

I mitt förra inlägg skrev jag att det behövdes lite fler detaljer i rummet och jag tror att jag har fått till dessa nu...

Jag köpte lite kit från www.miniseumwebshop.dk och byggde ihop ett golvur och en eldskärm. Gjorde ytterligare en tavelram och där fick det räcka... :)
Jag tror att det blev ganska bra 


"Grandfather clock" kit från Mini Mundus


"Fire screen" kit från McQuennies


Istället för brodyr på eldskärmen ville jag ha en skärm helt i trä. Har sett dessa i verkligheten när jag har besökt svenska slott, så jag tänkte att det skulle funka här i mitt väggskåp också...
Jag valde det svenska riksvapnet som motiv⚜️


Golvuret på plats


Eldskärmen på plats


En tavla på vår mest "svenske" kung... Gustav Vasa!



Ni kanske undrar varför jag har en massa kungligheter i mitt väggskåp, det var en rolig idé, jag är intresserad av historia och jag gillar dessutom vårt svenska kungahus! :)


Nästa gång vi ses blir det en matsal, det näst sista rummet att göra klart i min mormors skåp ❤️

Här är ett litet smakprov




Ses snart igen!
Kram Josefin



















2 kommentarer:

  1. Hallo Josefin,
    das Zimmer ist sehr gemütlich geworden, trotz des begrenzten Platzes.
    Da möchte man sich gern in den Sessel an den Kamin setzen und ein gutes Buch lesen. Wunderschön gemacht.
    Liebe Grüße Veilchen

    SvaraRadera
  2. Thank you Veilchen!
    You are welcome anytime to sit and read by the fire ;)

    SvaraRadera