Translate

torsdag 30 juni 2016

En flört med Versailles...

Vår svenske "Solkung" Gustav den III levde ett århundrade senare än den franske "Roi Soleil" Ludwig XIV men han älskade det franska hovet, stilen, glansen, arkitekturen och inredningen.
Vi kan tacka honom för ganska mycket, som till exempel den Gustavianska inredningen som han införde under sin livstid i och som fortfarande lever kvar och är populär i de svenska hemmen än idag...

Jag älskade Versailles och ville ha med lite franskt i #mormorsskåp så en liten glimt av spegelsalen tittar fram bakom dörren...

Jag vill passa på att tacka för era fina kommentarer och för att ni vill stanna till och titta in här hos mig...

❤️🙏🏻


Låt oss ta det från början...



Satte spegelglas på ena sidan


Och panel på den andra






En ljuskrona blir till



Golvet heter "Fibre glass cladding" och jag köpte det från Jennifers of Walsall, England


Speglar från Crazy4Minis. De kommer omålade och jag ville ha dessa i guld, såklart... ;)

Nu börjar det likna något!


Gustavianska stolar, även dessa från Crazy4Minis, som jag målat i guld och grått


Tack för att ni kikade in... :)















2 kommentarer:

  1. Wonderful work Josefin. I'm still amazed at how much you pack into such a small space. The room is superb!
    All the best
    Vivian

    SvaraRadera