Translate

onsdag 15 juni 2016

Semester i Frankrike!


Hej på er!

Hoppas allt är väl med er!
Jag har precis kommit hem från en underbar semester i Frankrike! Vi körde bil ner från Sverige i förra veckan och började vår semester i Normandie där vi hedrade de fallna hjältar som stupade på D-day i WW2. Vi besökte Omaha beach, den amerikanska och den tyska kyrkogården och även Pointe du Hoc. 

Omaha Beach

Den amerikanska kyrkogården, 9387 stycken fallna soldater...


Den tyska kyrkogården med drygt 21000 fallna soldater, de flesta inte ens 18 år gamla...


"they all had mothers at home..." ❤️

Efter ett par dagar i Normandie körde vi vidare till Paris och väl där åkte vi bl a en tur ut till slottet i Versailles. Jag tänkte att jag skulle dela med mig lite av mina bilder från främst Versailles och även från Passage Jouffroy vid Boulevard Montmartre i Paris där jag besökte två miniatyrbutiker. Ifall ni vill ha lite inspiration eller har vägarna förbi dessa affärer en dag menar jag ;)
Hoppas allt är väl med er och vi ses snart igen!
A' bientôt!
Josefin


Versailles



















Passage Jouffroy


Pain D'epices, butik nr 1




La Boite a' Joujoux, butik nr2


Mina inköp ;)































2 kommentarer:

  1. Hello Josefin
    You seem to have had a lovely holiday! What lovely pictures of the Palace and what lovely treasures you bought too :) Thank you for taking the time to post the photos.....lovely!
    All the best
    Vivian

    SvaraRadera
  2. Hi Josefin, /wonderful photos of an amazing trip. I am sure you had fun finding your miniature treasures. Thank you for sharing your vacation with us.
    Janine

    SvaraRadera