Translate

söndag 26 februari 2017

Det tog längre tid än vad jag trodde...

Hej allihopa!
Tack för att ni hänger kvar och tittar in här på min blogg. Tiden och inspirationen för att färdigställa boudoiren har helt enkelt inte funnits de sista veckorna. Men nu är jag här igen! :)

Idag fick jag lite tid och inspiration och fortsatte med framförallt elen så att alla lampor nu lyser i Ladyns boudoir. Dessutom har jag "gjort" en ny trottoar utanför huset med hjälp av fibrecladding som jag köpt från www.jennifersofwalsall.co.uk och en gatlykta. Gillade inte den trottoar jag gjort tidigare och fågelbadet som stod där gatlyktan nu står passade inte in i den vision om ett engelskt gathus i någon del av London som min tanke är med detta hus.

Boudoiren är klar och det är småpiff som vanligt som återstår, men det får komma vid ett senare tillfälle för fokus nu är på att färdigställa husets exteriör med mer tegel, blommor, skorstenar och ännu mer trottoar.

Här är bilderna som vanligt ;)


Glasfiberduken



Ljus utanför huset...


Jag tror att det var här vi sågs sist? Gardiner och möbler på plats i min Ladys boudoir?


Kanariefåglarna har fått flytta in i sin bur och katten Rasmus är himla sugen på dom


Tidningen Times skyddar golvet inne i buren...




Ljus varde här!



En skål med godis...


Vy in mot sovrummet


Rummet från ovan



Två duvor bor på balkongen



Skyddsstaket för fönsterna har också kommit på plats...
Här smygtittar vi in i finsalongen även musikrummet...



Vy från sovrummet mot boudoiren




Tack för att ni tittade in!
Kram Josefin






























4 kommentarer:

  1. So beautiful interiors, really charming!

    SvaraRadera
  2. Hi Josefin,
    You have created a lovely atmosphere. The sidewalk paving turned out well.
    I think the photo of the view from the bedroom to the boudoir is my favourite.
    Spring coming soon.
    Regards Janine

    SvaraRadera
  3. Con esas luces cálidas,se hace aún más acogedora cada bella estancia!!!!
    Besos.

    SvaraRadera
  4. Hello Josefin
    The boudoir is fabulous. I just love your house, it always puts a smile on my face. I'd love to live here in RL! Beautiful work.
    All the best
    Vivian

    SvaraRadera