Translate

tisdag 9 maj 2017

In place!

Tack fina ni för era uppmuntrande och fina kommentarer på senaste inlägget! Det betyder så mycket! :)

Idag fick huset komma ner till sin plats i biblioteket! Äntligen!
Såååå nervöst att bära ner det från ovanvåningen och minsta lilla misstag skulle kunna ha kostat tusentals timmar! Men vi klarade det och nu sitter jag här och firar med ett glas vin! :)

Bordet som det står på köpte jag för en billig peng på loppis och sedan har jag klätt det med två skivor för att täcka hela undersidan av huset. En liten extra bit ville jag ha för att kunna göra en ordentlig gata och trottoar. Jag har köpt fibermatta/fibreglasscladding från www.jennifersofwalsall.com för att få en autentisk look.
Nu när huset är färdigbyggt är det dags att fylla det med fina möbler och pynt. Jag har ju redan en hel del, men alla rum är inte färdiga. Man kan väl säga att det är nu det roliga börjar!

Puss på er, vi ses snart igen!

Bordet sågas till




På plats i biblioteket





Möblerna har inte kommit in i huset igen i skrivande stund, men imorgon flyttar dom in och då kommer det fler bilder att lägga ut här på bloggen. Hoppas att ni blivit lite inspirerade!
Jag vill verkligen varmt rekommendera dessa glasfibervävar attjobba med. De ser så "riktiga" ut och till nästa projekt kommer jag nog prova dessa både i panel och fler golv.

Ses snart igen









4 kommentarer:

  1. Dear Josephine, The house looks wonderful in place in your library room.
    At night with all the lights it looks particularly magical.
    Have fun installing all the furniture and accessories.
    Regards Janine
    Now in Maastricht NL

    SvaraRadera
  2. Det är helt underbart Josefin!
    Ett smycke i ditt fina bibliotek. Håller med dig gata o trottoar är verkligen som på riktigt.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. How Beautiful!!!
    Hillside House looks Perfect especially with the surrounding street-scape the all the warm light emanating from the house- Simply Splendid! :D

    elizabeth

    SvaraRadera
  4. Josefin, how gorgeous your house looks! It looks amazing and you have made it somewhere I'd love to live :)
    All the best
    Vivian

    SvaraRadera