Translate

torsdag 4 december 2014

Bageriet som nog blir "Butiken på hörnan"

I somras fick jag en idé om att jag ville ha en butik ihopbyggd med det nya huset. I slutändan är det tänkt att alla husen skall vara ihopbyggda till ett stort hus, men ni vet hur det är i denna miniatyrvärld, allt kan ändras...;)
Jag började med att skissa upp hur butiken skulle se ut och tittade runt på olika nätsidor på vad jag skulle köpa och sedan var det igång. Tänkte först att det skulle vara ett bageri, men sedan kändes det mer som att jag ville göra det till en matbutik där du hittar tyger, godis, mat och lite annat som man kan tänkas behöva...
Det är ett långsamt projekt, men det finns så mycket annat som kommer emellan då och då ;)
Här är lite bilder på hur det började och hur det ser ut just nu...
...fortsättning följer...








Insidan




Som sagt, hyllorna skall fyllas, elen skall kopplas in och smådetaljer skall fixas. Kom gärna med idéer och tips!
Kärlek till er alla!












2 kommentarer:

  1. It's intriguing. I really like the idea of the 'step' building design. I also like the idea of a shop that will contain lots of different kinds of goods, gives you plenty of scope for what to put in it. It's going to be great to see it progress.

    SvaraRadera