Translate

tisdag 17 maj 2016

Biblioteket är möblerat!

Jag fick inspiration och framförallt ork att färdigställa biblioteket idag. Orken har inte varit min vän helt enkelt. Helt klar är jag inte, lite fler inredningsdetaljer skall tillsättas men det kommer när det kommer :)
Såhär ser det ut just nu!

Gardiner uppe men det kanske blir ett draperi också...




Ville ha en fungerande skrivbordslampa och löste det såhär



Borrade hål genom golvet/mattan och satte ett uttag


Skrivbordsunderlägg, brev och dokument kommer från Anne Erlandsson Foss på Ateljé Lilla Hjärtat


Jag har ännu inte hittat en skrivbordsstol som jag gillar så det får stå tomt där tills dess


En miniatyr av vår egen hund värmer sig vid brasan


Eldhundarna och bakgrundsskölden kommer från Romney Miniatures


Provmöblering






Nästa gång hoppas jag kunna visa er Ladyns boudoir i färdigt skick, tills dess hoppas jag att ni mår väl
Kram Josefin



















3 kommentarer:

  1. Hello Josefin
    What a lovely room! I just love your curtains, and the idea to hide the lamp wire through the table is genius!! I hate having wires showing, but never thought of that :) I love the effect of seeing more of the house through your door - the paper you used is perfect. Such a gorgeous room, now I am so looking forward to seeing your lady's boudoir.
    All the best
    Vivian

    SvaraRadera
  2. Vilket fint rum det börjar bli.
    Smart lösning avskrivbordslampan.
    Kul du fått lite inspiration igen
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Hallo Josefin,
    ein gemütlicher Raum ist entstanden. Der Schreibtisch sieht aus, als hätte der Hausherr gerade erst das Zimmer verlassen. Die Idee mit dem Kabel im Schreibtisch ist wirklich genial. Der Leuchter mit den Glashauben gefällt mir sehr. Alles passt perfekt. Schöne Arbeit.
    Liebe Grüße Veilchen

    SvaraRadera