Translate

tisdag 25 juli 2017

Heeeej!

Det var länge sedan!
Livet har haft fullt upp med mig! 
Sedan vi sågs sist har jag hunnit göra ett hus till mitt brorsbarn, Ebba. Hon älskar Pippi Långstrump, men hennes Pippi hade inget hus så då byggde jag ihop Villa Villekulla åt henne.
Tack ni som följer och kommenterar mina inlägg! :)

Nu är inte Villa Villekulla ett hus för vuxna och därför blev det väldigt enkelt utfört och med väldigt skarpa färger. Verklighetens Villa Villekulla är ett lekfullt hus med glada färger som barn tycker om så då ville jag försöka efterlikna det.

Jag hade ett hus hemma som jag inte hade en plan för tills Pippi behövde ett hus...


Verklighetens Villa Villekulla...


Min variant av Villa Villekulla...


















Jag kunde inte använda takplattorna som följde med huset, de kändes för ömtåliga, så då löste jag det med maskeringstejp som jag sedan målade. På så vis ser taket ut som plåttak istället. Även takdekorationerna fick jag strunta i, de skulle gått sönder efter en dags lek...


Men huset skulle ju sett roligare ut om det hade fått ha sina takdekorationer...


Slutligen, slutresultatet!


Det viktigaste av allt, Ebba godkände huset och Pippi har nu flyttat in i Villa Villekulla!


Kram på er och vi ses snart igen ❤️
























3 kommentarer:

  1. Ooooohhh!!! es preciosa y perfecta para Pippi!
    Besos.

    SvaraRadera
  2. This is a Very Cute little cottage and exactly Right for a child to play out their love for Pipi Longstockings! :D

    SvaraRadera
  3. What a marvellous wee house for your niece. Just perfect for her to start a love of miniatures!!
    All the best
    Vivian

    SvaraRadera